söndag 6 maj 2012

Love is in the air

En helg fylld med kärlek och glädje börjar lida mot sitt slut. En helg som tagit en del energi men också gett väldigt mycket energi. Även om det alltid är lika vemodigt när en sån här helg är över och man ska bege sig hem till sin ensamma lägenhet. Från att ha massor av folk runt sig till att bli helt ensam, visst lite skönt kan det vara, men söndagskvällar är ofta en sån tråkig och trist kväll, och den en söndag efter en sån här helg blir alltid lite extra trist. men nog prata om det, även om vi ska fortsätta lite på det tråkiga.

I tisdags fick jag en stort flaska med såpbubblor tappad på foten, gjorde helvetiskt ont, men har väl inte tänkt mer på det förens i morse när jag gick upp och kände att det gjorde lite ont. Kollade in fossingen och ser att den är lite svullen. Och ju mer jag gått på den desto mer ont gör det. Nu ligger jag här och har en fot som inte mår så gott. Är ju ändå fem dar sen men gårdagen bjöd ju på mycket spring fram o tillbaka och dansandes, så nåt verkar ha hänt. Blir till att besöka vårdcentralen och se om man kan få en röntgen för att se om det är nåt som är trasigt. Får väl hoppas på att det inte är nåt allvarligt och att det går över snarast med tanke på pass och vårruset som är på torsdag. =0/ Avvaktar med promenaden tills jag varit hos doktorn och hoppas att det ska funka med det sen, framför allt eftersom jag ska vara hundvakt denna veckan.

Träningen har det förståligt blivit lite si så där med i helgen. FredagsFYS som vanligt, lördagen gick i bröllopens tecken och det blev ju visserligen en del spring fram och tillbaka och en hel massa dans och  hoppandes. Idag har det inte blivit mycket alls, både på grund av foten och att det var dagen efter och man inte var hemma.

Väl hemma så var det dags för mat och det fick bli pizza. Hittade ett så bra LCHFrecept på pizza för ett tag sen, detta var andra gången jag gjorde den och den blev helt galet god =)

Receptet är enligt
en plåt

4 ägg
0,75dl grädde
2 msk fiber husk
100gr riven ost

blanda samman låt stå 5 min
Ugnen ska vara på 175grader

häll smeten på en plåt med bakplåtspapper och grädda i 15 min.

Ta ut och höj ugnen till 250grader.

Lägg på valfri fyllning. Jag gjorde tomatsåsen av bruschettamix och tomattapenad från underbara Oliveriet,

 den nya delikatessbutiken här i stan. Sen hade jag skinka, rödlök, fetaost, basilika, mozzarella och riven ost på.

Så här gott blev det =)


Nu är det snart dags att sova sängen... Kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar